Algemene Voorwaarden

 met ingang van 01 januari 2024

 

  Deel 1:

   

Algemeen                                                          

   

''Under the Oaks'' (hierbij genoemd "de woning") wordt aangeboden door David Alexander Samson en Monique Samson-van der Neut (hierbij genoemd "de eigenaren") voor vakantieverhuur onder voorbehoud van bevestiging door de eigenaren aan de huurders (hierbij genoemd "de klanten"). Het contract is tussen de eigenaars en de klanten en maakt deel uit van de boekingsbevestiging van de klanten.

 

De klant die de boekingsprocedure heeft voltooid geeft aan dat hij akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden zoals hierin beschreven. Door dit te doen, wordt de klant geacht deze voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en aanvaard, en de bevoegdheid te hebben dit te doen namens alle klanten in wiens naam de uiteindelijke boeking is gemaakt.

 

 1. Boeking door de klanten

  

Bij het maken van een boeking moet de klant een aanbetaling van 40% van de huursom (huur plus bijkomenende kosten) doen, of het volledige huurbedrag als de boeking 56 dagen of minder voor de aankomstdatum wordt gemaakt.

   

Een bindend contract tussen de klant die de boekingsprocedure heeft voltooid en de eigenaars komt tot stand zodra een boekingsbevestiging door de eigenaars naar de klant is gestuurd.

 

De klant die de boekingsprocedure heeft afgerond is er verantwoordelijk voor dat de huurbetalingen worden gedaan binnen de voorwaarden beschreven onder punt 1: paragraaf 8 en dat alle leden van het gezelschap te allen tijde voldoen aan de boekingsvoorwaarden zoals hierin vermeld. Het niet bekendmaken van alle relevante informatie of het niet naleven van deze boekingsvoorwaarden kan leiden tot beëindiging van het contract en verlies van de boeking.

  

Boekingen kunnen niet worden aanvaard van klanten die jonger zijn dan 25 jaar op het moment van de boeking.

  

De eigenaars behouden zich het recht voor om een boeking zonder opgaaf van reden te weigeren.

 

2. Annulering door de klanten

  

Elke annulering door de klanten, om welke reden dan ook, moet schriftelijk aan de eigenaars en via e-mail gebeuren. De annulering is de datum waarop de klant de annulering van de reservering aanvraagt. Elke annulering moet worden bevestigd door de eigenaars. Niet-betaling van het saldo van de huur op of na de vervaldag kan door de eigenaars worden beschouwd als een annulering van het contract door de klanten. 

 

Indien de klanten om annulering vragen vóór of op de bevestigde aankomstdatum, zal het volgende restitutiebedrag van toepassing zijn (annuleringsaanvragen moeten voor 23:59 UTC ontvangen zijn door de eigenaars op de hieronder vermelde einddata om in aanmerking te komen voor het aangegeven restitutiepercentage):

  

  • meer dan 42 dagen voor de bevestigde aankomstdatum - 60% restitutie (d.w.z. de aanbetaling wordt niet gerestitueerd)
  • 41 tot 28 dagen voor de bevestigde aankomstdatum - 50% restitutie van de volledig betaalde reserveringsbedragen
  • 27 tot 14 dagen voor de bevestigde aankomstdatum - 40% restitutie van het volledige boekingsbedrag.
  • 13 tot 7 dagen voor de bevestigde aankomstdatum - 20% restitutie van het volledige boekingsbedrag.
  • 6 dagen tot 0 dagen (d.w.z. bevestigde aankomstdatum) - Geen restitutie

  

Indien de eigenaars een annulering ontvangen van de klanten terwijl het saldo van de huur niet is ontvangen en de vervaldatum is overschreden, blijven de klanten het saldo van de huur verschuldigd, verminderd met het terugbetalingspercentage.

   

De klanten wordt sterk aangeraden een uitgebreide reisverzekering af te sluiten (inclusief annuleringsdekking) en een volledige dekking te hebben voor de persoonlijke bezittingen van het gezelschap, openbare aansprakelijkheid, enz. Indien de klanten geen geldige verzekeringspolis hebben, is het de verantwoordelijkheid van de klanten voor elk verlies dat zij kunnen oplopen voor de persoonlijke bezittingen van hun groep, openbare aansprakelijkheid, enz.

   

Bijkomende "Special Circumstances Policy" als gevolg van de COVID-19 Pandemie:

 

Indien de eigenaars van de klanten een annulering ontvangen (reden van annulering met inbegrip van maar niet beperkt tot ziekte van de klanten, hun familie of vrienden, onwil om te reizen, grenssluitingen en overheidsbeperkingen lokaal voor de klanten en/of de woning, beperkingen met inbegrip van lockdowns van kracht tijdens de geplande reis van de klanten naar of van de woning, sluitingen in de landen van vertrek van de klant en/of landen die door de klant moeten worden doorkruist tijdens zijn reis naar of van het eigendom, of sluitingen in Nederland met inbegrip van die in de buurt van het eigendom), zal het niet-terugbetaalbare deel van de totale reeds ontvangen en vervolgens door de eigenaars ingehouden betalingen door de eigenaars worden gehouden als een nieuw voorschot op de huurkosten van een toekomstige boeking door de klanten in het eigendom. Elke toekomstige boeking in de woning waarbij de klant dit tegoed wenst te gebruiken, moet door de eigenaars worden bevestigd binnen een periode van 1 jaar na de oorspronkelijke aankomstdatum van de klant in de woning.

  

3. Annulering door de eigenaars

  

Alleen in uitzonderlijke omstandigheden kan de reservering van de klant geannuleerd worden door de eigenaars. In het uiterst onwaarschijnlijke geval van annulering door de eigenaars om welke reden dan ook, zullen de klanten door de eigenaars op de hoogte worden gebracht. Indien de eigenaars de reservering van de klanten moeten annuleren voor of op de bevestigde aankomstdatum, zal een volledige terugbetaling van de reeds door de klanten betaalde huur worden geregeld. De aansprakelijkheid van de eigenaar bij annulering is beperkt tot de betalingen die hij van de klant heeft ontvangen.

 

Niet-betaling van het saldo van de huur op of na de vervaldag kan door de eigenaars worden beschouwd als een annulering van het contract door de klanten en zal bijgevolg leiden tot een onmiddellijke annulering van de boeking van de klanten. Indien de eigenaars de reservering van de klanten moeten annuleren wanneer het saldo van de huur niet is ontvangen en de vervaldag is overschreden, blijven de klanten het saldo van de huurprijs verschuldigd, verminderd met een eventueel terugbetalingspercentage.

 

Indien de klant en zijn gezelschap zich onbehoorlijk gedragen, kunnen de eigenaars naar eigen goeddunken de klant en zijn gezelschap vragen de woning te verlaten zonder terugbetaling van de reeds betaalde bedragen, met inbegrip van de waarde van de ongebruikte huurperiode die overblijft op het moment dat de klant wordt gevraagd de woning te verlaten.

 

  4. Verplichtingen en gedrag van de klant

  

Aangezien de woning privé-eigendom is, verwachten de eigenaars dat alle klanten van de faciliteiten genieten en de woning met hetzelfde respect behandelen als hun eigen woning.

       

De klanten zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van de woning en de inhoud tijdens de huurperiode.

   

De klant die de boekingsprocedure heeft afgerond is verantwoordelijk voor het correcte, gezagsgetrouwe gedrag van zijn gezelschap. Indien de klant en zijn gezelschap zich ongepast gedragen, kunnen de eigenaars naar eigen goeddunken de klant en zijn gezelschap vragen de woning te verlaten zonder terugbetaling van de reeds betaalde bedragen, inclusief de waarde van de ongebruikte huurperiode die overblijft op het moment dat de klant wordt gevraagd de woning te verlaten.

   

De klant verbindt zich ertoe de woning te respecteren en goed te onderhouden en deze in dezelfde nette staat achter te laten als waarin hij deze aan het einde van de huurperiode heeft aangetroffen.

 

De klanten gaan er ook mee akkoord niet te handelen op een manier die hinder, ongemak of aanstoot zou kunnen geven aan bewoners, met inbegrip van hun vee, in nabijgelegen eigendommen, velden en volkstuinen, noch het genot, comfort of de gezondheid van anderen in, rond of nabij de woning te schaden.

   

Het opnieuw verhuren of onderverhuren van de woning is niet toegestaan, zelfs niet gratis.

   

Extra klanten die groter zijn dan het totale aantal dat door de eigenaars is overeengekomen en op de boekingsbevestiging is vermeld, mogen de woning niet bezetten, noch mogen deze extra klanten een caravan, camper, tent, enz. bezetten op de buitengebieden van de woning zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaars. De eigenaren behouden zich het recht voor om verdere huurkosten in rekening te brengen voor dergelijke extra klanten die de woning bezetten, of voor dergelijke extra klanten die caravans, campers, tenten, enz. op de buitengebieden bezetten, ongeacht of er toestemming is verleend door de eigenaren of niet.

   

De eigenaars behouden zich het recht voor een bedrag in te houden op de waarborg om extra schoonmaakkosten te dekken indien de woning in een onaanvaardbare staat wordt achtergelaten. In geval van schade, breuk, ontbrekende voorwerpen van de inventaris of uitzonderlijk verbruik van diensten zal een bedrag van de waarborg worden ingehouden om deze extra kosten te dekken.

 

   5. Klachten

 

Elk probleem of klacht die de klanten hebben met betrekking tot de huur van de woning moet onmiddellijk worden gemeld aan de eigenaars en hun vertegenwoordigers. Alles zal in het werk worden gesteld om dit tijdens het verblijf van de klant recht te zetten. Klachten die niet tijdens de huurperiode door de klant aan de eigenaars en hun vertegenwoordigers worden gemeld, en die pas na afloop van de huurperiode door de klant worden gemeld, worden door de eigenaars niet in aanmerking genomen.

 

 6. Wet

  

Alle contractuele verplichtingen die voortvloeien uit deze boekingsvoorwaarden worden geacht te ontstaan in Den Haag, en zijn onderworpen aan de Nederlandse wet en de exclusieve bevoegdheid van de Nederlandse rechtbanken. De eigenaren behouden zich het recht voor om redelijke wijzigingen of aanvullingen op deze voorwaarden aan te brengen zonder voorafgaande kennisgeving.

 

  7. Aansprakelijkheid van de eigenaar

 

De eigenaars zijn niet verantwoordelijk voor enig persoonlijk letsel van de klanten, of familieleden/kennissen van de klanten die de woning bezoeken tijdens de huurperiode, tenzij dit het gevolg is van bewezen nalatigheid van de eigenaars of hun vertegenwoordigers.

 

De eigenaars of hun vertegenwoordigers zijn niet aansprakelijk vóór, tijdens of na de huurperiode voor enig verlies, inbreuk of vertraging te wijten aan een oorzaak buiten hun redelijke controle, met inbegrip van maar niet beperkt tot, daad van God, explosie, overstroming, storm, pest, brand, of ongeval, oorlog, of dreiging van oorlog, onlusten, handelingen, beperkingen, verordeningen, verordeningen, of maatregelen van welke aard dan ook van de kant van een regering of lokale autoriteit, stakingen, lock-outs, of andere industriële acties of geschillen of ongunstige weersomstandigheden. In geval van een dergelijke kwijting is de aansprakelijkheid van de eigenaars beperkt tot de teruggave van de betaalde bedragen met betrekking tot het (ongebruikte) deel van de huur, berekend op een pro-rata dagelijkse basis.

 

Noch de eigenaars, noch hun vertegenwoordigers zijn verantwoordelijk voor enig verlies, schade of gevolgschade als gevolg van diefstal of enig ander veiligheidsgerelateerd incident in of rond de woning, hoe dan ook veroorzaakt tijdens de huurperiode van de klanten.

   

De eigenaars of hun vertegenwoordigers zijn niet verantwoordelijk voor het uitvallen van mechanische apparatuur met inbegrip van, maar niet beperkt tot televisies, decoders en optische mediaspelers, koelsystemen, geluidssystemen, vaatwassers, wasmachines, wasdrogers, ventilatie en afzuigventilatoren, kookplaten, verwarmingssystemen met inbegrip van boilers en radiatoren, enz., noch voor het uitvallen van openbare voorzieningen met inbegrip van, maar niet beperkt tot water, gas en elektriciteit, verstoppingen in het afvoersysteem, noch voor het uitvallen van of technische beperkingen aan de internetdienst die in de woning wordt aangeboden. De eigenaars zijn evenmin verantwoordelijk voor de gevolgen van dergelijke storingen van deze apparatuur, het uitvallen van deze openbare voorzieningen of diensten. De eigenaars of hun vertegenwoordigers zullen na kennisgeving door de klanten alle redelijke stappen ondernemen om deze apparatuur tijdig te herstellen en de faciliteiten en diensten in en buiten de woning opnieuw aan te sluiten.

 

De eigenaars of hun vertegenwoordigers zijn niet verantwoordelijk voor lawaai of storingen die buiten de grenzen van het eigendom ontstaan, noch die buiten hun controle vallen.

   

In geen geval zal de aansprakelijkheid van de eigenaars of hun vertegenwoordigers jegens de klanten het bedrag overschrijden dat aan de eigenaars is betaald voor de huurperiode.

 

  8. Betaling

  

  1. a) De klanten moeten het restant saldo uiterlijk 56 dagen voor de aanvang van de huurperiode betalen. Indien het rstant saldo op de vervaldag niet is ontvangen, wordt de huur als een annulering beschouwd. De klant blijft het restant saldo van de huurprijs verschuldigd, verminderd met het terugbetalingspercentage.

  

  1. b) Indien de klant minder dan 56 dagen voor vertrek reserveert, is de volledige huurprijs onmiddellijk bij de bevestiging verschuldigd.

 

De ontvangst en betaling van een voorschot houdt geen aanvaarding van een reservering in; een bindend contract bestaat wanneer een bevestiging wordt afgegeven door de eigenaars.

 

  9. Tarieven

  

De huurtarieven zijn gebaseerd op Euro (€) bedragen, en zullen in Euro (€) in rekening worden gebracht.

          

De woning wordt volledig gemeubileerd, uitgerust en schoongemaakt verhuurd. De huurprijs van de woning is inclusief alle beddengoed en handdoeken, gas, elektriciteit, water, toeristenbelasting en internettoegang. Er zijn aparte kosten voor eindschoonmaak, extra bezetting boven de 10 personen en huisdieren.

 

Eventuele kosten die tijdens de huurperiode ontstaan (bijvoorbeeld fietsverhuur) dienen ter plaatse met de eigenaren te worden verrekend in Euro (€) contant.

  

 10. Borgsom

 

Een waarborgsom van Euro (€) 300 is vereist bij het maken van een reservering en zal door de eigenaren worden gehouden in geval van schade, breuk, verlies en diefstal van de woning en de inhoud ervan. Het door deze clausule gereserveerde bedrag beperkt echter niet de aansprakelijkheid van de klant tegenover de eigenaars.

  

De klant die de boekingsprocedure heeft voltooid, aanvaardt de verantwoordelijkheid voor alle schade, breuk, verlies en diefstal veroorzaakt door een lid van het gezelschap van de klant en gaat ermee akkoord de eigenaars volledig te vergoeden voor alle schade, breuk, verlies en diefstal die zij als gevolg daarvan kunnen oplopen.

   

De eigenaars zullen de waarborg (of het saldo ervan) terugbetalen binnen de 7 dagen na het einde van de huurperiode.

  

 

Deel 2:

   

1. Toegang en sleutels

 

De eigenaars of hun vertegenwoordigers (met inbegrip van ingenieurs en ander onderhoudspersoneel) zullen vrije toegang krijgen tot de woning op elk redelijk tijdstip tijdens de bezetting door de gasten met het oog op inspectie en noodzakelijk onderhoud.

 

Zodra de betaling van het saldo en de waarborg zijn ontvangen, zullen de eigenaars de toegangsgegevens en aanwijzingen tot de woning verstrekken.

  

Aan het einde van de huurperiode is het de verantwoordelijkheid van de klant om alle sleutels terug te geven aan de eigenaars. In het geval dat sleutels niet worden teruggegeven aan het einde van de huurperiode, zullen de kosten van vervanging (momenteel Euro (€) 50 per sleutel) worden afgetrokken van de waarborg.

 

  2. Aankomst en vertrek

  

De klanten moeten aankomen na 16:00 op de eerste dag van de huurperiode, en de accommodatie moet worden verlaten voor 10:00 op de laatste dag van de huurperiode, tenzij anders aangegeven en overeengekomen door de eigenaren. Hierdoor kan de accommodatie grondig worden schoongemaakt en klaargemaakt voor inkomende gasten. Alle beddengoed moet van de bedden worden gehaald, alle gebruikte handdoeken moeten op de vloer van de badkamer worden gelegd, alle afvalbakken in de slaapkamers, toiletten en badkamer moeten worden geleegd, alle lichten moeten worden gedoofd, alle kranen, radiatoren en ramen moeten worden gesloten en de vaatwasser moet worden leeggemaakt.

 

  3. Barbecues

  

De klanten moeten de barbecues asvrij achterlaten en de barbecues (met inbegrip van de kookroosters en het gereedschap) in dezelfde gereinigde staat als ze werden aangetroffen.

  

  4. Breuk, beschadiging en uitval van toestellen en diensten

          

De klanten worden verzocht de faciliteiten en accommodatie met zorg te behandelen, zodat andere gasten ervan kunnen blijven genieten.

 

De klanten moeten onverwijld aan de eigenaars of hun vertegenwoordigers elke breuk of schade aan de accommodatie en alle defecten aan de accommodatie of defecten aan de apparatuur, machines of apparaten in de accommodatie of buiten het terrein melden, zodat de nodige actie kan worden ondernomen.

  

De accommodatie zal aan het einde van de huurperiode worden geïnspecteerd en de klanten kunnen in rekening worden gebracht voor eventuele schade.

 

 5. Linnengoed en handdoeken

  

Linnengoed en handdoeken zijn beschikbaar voor gebruik in de woning. Deze mogen alleen binnen de woning worden gebruikt. Handdoeken zijn beschikbaar op aanvraag bij de eigenaars of hun vertegenwoordigers voor gebruik buiten, inclusief voor gebruik op het strand/zwembad.

 

 6. Bezetting

  

Het maximum aantal gasten dat tegelijkertijd in de woning verblijft mag niet meer dan 12 personen zijn (inclusief kinderen of baby's die in de aanwezige kinderbedjes of eigen bedjes slapen).

 

  7. Buiten

  

Kinderen jonger dan 8 jaar moeten te allen tijde onder toezicht van hun ouders en voogden staan als ze zich op het buitenterrein bevinden.

  

Het gebruik van de trampoline is op eigen risico van de kinderen en hun ouders en voogden. Instructies voor het gebruik van de trampoline zijn te vinden op de muur van de bijkeuken en moeten worden bestudeerd door de ouders en voogden van de kinderen die de trampoline gebruiken.

 

De klanten mogen niet toestaan dat jonge kinderen in hun groep buiten glazen tuimelaars gebruiken, aangezien eventuele breuken een veiligheidsrisico vormen, ook voor de volgende gasten. Plastic serviesgoed, bestek en bekers worden verstrekt voor gebruik door kinderen buiten het domein.

  

 8. Parkeren

  

De klanten mogen alleen parkeren op de aangewezen plaatsen aan de achterzijde van het pand. Openbare parkeerplaatsen zijn beschikbaar tegenover en in de buurt van het pand. Voertuigen mogen niet op het gras rijden of de oprit aan de achterzijde blokkeren.

 

 9. Huisdieren

 

Huisdieren (met name honden en katten) zijn toegestaan na voorafgaande kennisgeving aan de eigenaars voor de aankomstdatum. Maximaal drie huisdieren of twee grote honden zijn toegestaan. De klanten worden verzocht hun huisdieren niet toe te laten in de slaapkamers of op het meubilair in of rond de woning, en niet toe te staan dat hun huisdieren de tuinen rond de woning gebruiken als latrine.

 

   10. Recycling

  

De klanten worden verzocht zich te houden aan de recyclage-instructies die te vinden zijn in de huisnota's en zoals aangegeven op de recyclagecontainers in en buiten de woning.

 

  11. Veiligheid en kostbaarheden

 

De klanten moeten de deuren op slot doen en de ramen sluiten wanneer de woning niet wordt bewoond. Kostbaarheden die in de woning worden achtergelaten zijn op eigen risico.

  

 12. Roken

  

De woning is rookvrij en de klanten worden verzocht alleen buiten te roken op de daarvoor bestemde plaatsen. Dit moet strikt worden nageleefd en eventuele schade of extra schoonmaak veroorzaakt door roken is voor rekening van de klant.

  

 13. Sociale en andere evenementen

  

Sociale evenementen en andere functies (bijv. bruiloften, recepties en grote partijen) zijn niet toegestaan op het terrein zonder voorafgaande toestemming van de eigenaren. Toestemming zal nodig zijn voor elk evenement dat wordt bijgewoond door meer dan het maximum aantal klanten die in het pand mogen verblijven (12 personen in totaal) en waarin de klantenpartij zelf is inbegrepen. Vrijgezellenfeesten zijn strikt verboden.